Наши услуги

Новости
                все новости

Полезные номера

Полезные ССЫЛКИ

 

Як отримати будівельний паспорт у 2024 році - Інструкція

04.09.2024    Порядок отримання будівельного паспорта на житловий будинок

Будівельний паспорт - це документ, що підтверджує відповідність проектної документації вимогам містобудівного плану земельної ділянки та надає забудовнику право здійснювати будівництво/реконструкцію об'єктів капітального будівництва, а також їхній капітальний ремонт (площа об'єктів не повинна перевищувати 500м.кв.). Цей документ необхідний, якщо під час проведення будівництва торкаються конструктивні та інші характеристики надійності та безпеки. Видається він Департаментом містобудування, архітектури та генерального плану (м. Харків, ст.м. «Площа Конституції», вул. Квітки-Основ'яненка, 7) через відповідний «Дозвільний центр». Відтак для того, щоб подати документи, необхідно буде звернутися до ЦНАП Вашого району або «Будинок нерухомості» (площа Павловська, 4, поверх 1). Безпосередньо перед подачею рекомендуємо підійти до архітектора Вашого району на консультацію для того, щоб він попередньо звернув увагу на можливі проблемні моменти, що стосуються до майбутнього розташування будинку. У більшості випадків помилки, що часто допускаються, це не дотримання відстаней між об'єктом будівництва та іншими будівлями по периметру земельної ділянки, включаючи сусідні прилеглі ділянки.

Які документи потрібно надати до ЦНАПу:

- заявление на получение строительного паспорта;

- ескіз намірів забудови земельної ділянки;

Як правило, такий ескіз можна замовити у проектній організації або у приватного інженера-проектувальника (орієнтовна вартість 3000–5000 грн.). Однак, його також можна виконати і самому (законодавство цьому не перешкоджає), проте це дуже важко оскільки витримати всі норми ДБН для людини, яка ніколи цим не займалася, дуже проблематично. Ескіз намірів має містити схему розміщення об'єкта у межах кварталу міської території, схему генплану, техніко-економічні показники, фасад, розріз об'єкта, червоні лінії, місця підключення до інженерних мереж, кордони від сусідніх ділянок та сусідніх будівель. У свою чергу, замовнику необхідно буде надати проектанту топографічну зйомку ділянки М 1:500. Таку зйомку також необхідно замовляти у спеціалізованій організації. Її вартість може становити від 2000 до 4000 грн. Можливо, підійде і викопіювання зйомки М 1:500 для допроектних робіт, яку можна замовити у КП «Міський інформаційний центр» (Департамент архітектури, 9 поверх, кабінет 9.6, «Сектор топооснови»). У цьому випадку вартість буде в рази дешевша. Однак необхідно попередньо погодити з проектантом та районним архітектором чи підійде їм така зйомка.

- завірені у нотаріальному порядку копії прав власності на землю;

Це може бути приватизація, рішення ХМР про передачу у власність, договір купівлі-продажу, договір дарування тощо. Право власності на земельну ділянку обов'язково має бути зареєстроване у держ.реєстрі, про що свідчить відповідний Витяг. Якщо ж такої реєстрації немає, то Вам спочатку слід звернутися до «Будинку нерухомості» (площа Павлівська, 4, поверх 2-й), щоб внести дані про земельну ділянку до нового електронного реєстру та отримати Витяг про реєстрацію.

- оригінал паспорта та ІПН;

- проект будівництва будинку (за наявності);

Важливо! За умови отримання будівельного паспорта, розробка робочого проекту залишається на Ваш розсуд і вимагати його обов'язкової наявності орган архітектури або інспекція ДАБІ не буде. Якщо Ви все ж таки вирішили зробити ще й робочий проект, то саме проектування (за наявності будівельного паспорта) здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень.

- згода співвласника;

Така згода засвідчується нотаріально та необхідна за умови проведення реконструкції, а також у разі, якщо земельна ділянка перебуває у власності 2-х або більше власників.

Будівельний паспорт надається безкоштовно протягом 10 днів (за умови відсутності зауважень) та створюється виключно з використанням Реєстру будівельної діяльності у формі електронного документа з присвоєнням реєстраційного номера та підписується керівником відповідного органу з містобудування та архітектури з накладенням кваліфікованого електронного підпису. Такий будівельний паспорт є першотвором. За зверненням заявника екземпляр будівельного паспорта може бути наданий у паперовій формі.

Важливо! На даний момент чинний в Україні військовий стан передбачає певні зміни в отриманні будівельного паспорта (постанова КМУ від 24.06.2022 № 722 «Деякі питання здійснення дозвільних та реєстраційних процедур у будівництві в умовах воєнного стану»). Ці зміни будуть чинними ще рік після скасування цього положення.

Основна зміна стосується будівництва індивідуальних житлових будинків, які не перевищують двох поверхів (мансардний поверх не береться до уваги). Площа будинку, госп.будівель, гаражів та споруд до 500 кв.м. Відповідно до цієї постанови, для того, щоб отримати ескіз намірів забудови, власник земельної ділянки звертається до приватного архітектора або інженера-проектувальника, який має відповідний сертифікат. Далі, обов'язково укладається договір між замовником та проектувальником, оскільки це буде підставою для внесення даних про схему забудови до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. У цю Систему вносяться такі дані як: - місце розташування будівель та споруд на ділянці; - відстані до меж сусідніх ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж та споруд; - фасади та плани поверхів із зазначенням розмірів; - перелік систем інженерного забезпечення (також обов'язково вказується заплановане автономне опалення). Сама схема забудови розробляється проектувальником відповідно до містобудівної документації на місцевому рівні, інформацію про яку проектувальник отримує в Департаменті архітектури шляхом подання відповідного звернення. У разі відсутності затвердженої містобудівної документації схема забудови розробляється відповідно до цільового призначення земельної ділянки та обмежень (якщо такі є).

Також необхідно зазначити, що при подачі Повідомлення до ДАБІ про початок виконання будівельних робіт замовник у Повідомленні вказує реєстраційний номер схеми намірів забудови земельної ділянки, яка надається будівельному паспорту після внесення до Електронної системи.

Відмова видачі будівельного паспорта та способи вирішення

Пакет документів для видачі будівельного паспорта повертається замовнику у спосіб, згідно з яким подавалися такі документи, за такими підставами:

- подання неповного пакета документів;

- невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні;

- невідповідність планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств;

- невідповідність будівельним нормам та правилам;

- перетин об'єктом будівництва проекції червоної лінії;

- не правильно оформлені під'їзди до об'єкту та споруд;

- не дотримано мінімально допустимих відстаней від об'єкта будівництва до вулиць (доріг);

- не дотримано мінімальних відстаней від об'єкта будівництва до меж земельної ділянки, а також будівель та споруд, розташованих на суміжних земельних ділянках;

- не вказано місця підключення до інженерних мереж (за наявності).

Рішення про відмову, з відповідним обґрунтуванням усіх пунктів, вноситься органом архітектури до Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Якщо відмова у видачі будівельного паспорта реально обґрунтована, то найкращим рішенням буде попунктно виправити всі зауваження та подати документи заново. Щоб корекція ескізу намірів пройшла безболісно та без взаємних звинувачень, радимо Вам заздалегідь (до укладення договору) обговорити з проектантом умови про кількість можливих виправлень без додаткової оплати.

Однак трапляються й такі випадки, коли архітектор пише зауваження загального плану, не даючи пояснень і не конкретизуючи, що саме потрібно виправити. Ви вносите редагування, але необґрунтовані відмови все одно приходять. У таких випадках єдиний правильний варіант – це оскаржити таке рішення у судовому порядку, подавши до адміністративного суду позовну заяву у шестимісячний строк. Термін подачі обчислюється з дня, коли Ви дізналися або повинні були дізнатися про порушення своїх прав та інтересів.

 

Наши контакты:

Мы находимся по адресу: г. Харьков, пл. Конституции 1, Дворец труда, 7-й под.,  офис 72-02 (метро Советская).

Телефоны:  750-69-32

                    (097)-797-87-84

                    (095)-344-50-23

E-mail:   pravda.ua08@ukr.net

Skype:    sveta16091

Вы можете задать любые интересующие Вас вопросы, касающиеся наших услуг, работы сайта или сотрудничества, используя   форму связи