-
Образцы исковых заявлений
-
Заяви, скарги, рішення
- Судові рішення
-
Представительство в суде
-
Семейные споры
-
Гражданские споры
-
Хозяйственные споры
-
Жилищные споры
- Трудовые споры
-
Наследство
-
Регистрация/ликвидация предприятий
-
Исковые заявления
-
Зразки позовних заяв
-
Землеустройство
-
Юридические консультации
-
Юридические услуги
-
Узаконение самостроя
-
Приклади заповнення Декларацій в ДАБІ
- Это полезно
Що робити, якщо ДАБІ прийшов з перевіркою, і які документи будуть потрібні?
Існує 3 варіанти призначення перевірки по об'єкту будівництва:
1. Скарга (від сусідів, від експлуатаційної організації (ЖЕК, водоканал, газзбут, обленерго), колективна від ОСББ);
2. Планова перевірка (коли перевірки плануються та призначаються протягом місяця чи кварталу). У таких випадках особа, яка здійснює будівництво, попереджається про перевірку також заздалегідь;
3. Позапланова перевірка. Цей варіант, можливо, найнеприємніший, тому що в першому варіанті замовник будівництва, знаючи про скаргу вже чекає на перевірку, то в даному випадку суб'єкт будівництва попереджається по телефону (рідше поштою) про необхідність найближчими днями з'явитися до ДАБІ з усіма дозвільними документами. При такому варіанті часу на підготовку документів у разі їх бракування в повному обсязі або взагалі відсутності (що далеко не рідкість) буде гранично мало.
Тут і тут ми вже писали, який мінімальний пакет документів потрібний для початку будівництва та подальшого введення в експлуатацію. Нижче ми приділимо увагу додатковим документам, які Вам також необхідно буде надати під час перевірки інспекторам ДАБІ.
1. Акт приймання внутрішніх систем водопостачання (необхідний у разі перепланування квартири з перенесенням санвузлів або облаштування нових). Як правило, так роблять у новобудовах, коли планують розділити одну велику квартиру на дві однокімнатні або в старих будинках, де санвузли (мається на увазі ванни/душові) не були передбачені. Щоб отримати Акт приймання потрібно розробити тех.завдання та замовити проект для систем водопостачання та каналізації (орієнтовна вартість 3000-5000грн.)
2. Акт прийняття внутрішньої електропроводки, силового електроустаткування. Цей пункт застосовується переважно до приватних житлових будинків, які будуються «з нуля» або повністю реконструюються. Для отримання такого Акту замовник будівництва на початковому етапі звертається до обленерго для отримання технічних умов (ТУ) з електрифікації об'єкта. І вже після закінчення робіт, за умови, що все зроблено без відступу від ТУ, замовник отримує на руки Акт прийняття. Що стосується перепланування або капітального ремонту квартири з повною заміною електрики, то щоб не отримувати технічні умови, вигідніше буде замовити окремий проект (для ДАБІ, в більшості випадків, цього буде достатньо). Орієнтовна вартість проекту електропостачання буде 3000-5000 грн., замовити його можна також у будь-якій спеціалізованій проектній організації.
3. Акти на приховані будівельно-монтажні роботи та акти про ухвалення відповідних конструкцій. Акти заповнюються будівельною організацією у 4-х примірниках. В них вказується: - найменування робіт (мають бути прописані максимально чітко і детально) і адреса розташування об'єкта; - які роботи подано до закриття; - проект якої організації використовувався (номери креслень); - найменування конструкцій, матеріалів, обладнання та висновок про те, що дозволяється проводити подальші роботи (монтаж, обшивка гіпсокартоном тощо). Акт підписує представник технічного нагляду, проектант та представник будівельної організації (виконроб). Іноді під час проведення будівельних робіт допускаються відхилення від проектної документації, у цьому разі необхідно все відобразити в Акті. Вказуються номери креслень, дати погодження та відповідальні особи з ким були погоджені зміни.
4. Документи, що свідчать про відповідність матеріалів, конструкцій та виробів, що були використані під час виконання будівельних робіт. Інакше кажучи, це сертифікати, тобто документи, що засвідчують той факт, що продукція, яка використовується в результаті будівельних робіт, акредитована і відповідає вимогам нормативних документів (ГОСТам). Це є особливо важливим фактором при проведенні перепланування з облаштуванням отвору/ів у несучій стіні або іншій реконструкції, яка потребує втручання в несучі конструкції та посилень з використанням металопрокату (несучі каркаси, балки перекриття, сталеві ферми). Адже сертифікований металопрокат підтверджує той факт, що виробник використовує якісну сировину і дотримується технології виготовлення із заявленими тех.характеристиками. Звичайно, перевіряти відповідну сертифікацію замовник будівництва не повинен (через відсутність необхідних знань), цим повинен займатися інженер, який здійснює технічний нагляд за будівництвом.
5. Журнал загальних робіт (ведеться будівельною організацією). Цей журнал є основним виробничим документом, який відображає технологічну послідовність, якість, терміни виконання та фіксує всі етапи та процеси від початку будівництва і до його завершення. Сторінки журналу мають бути обов'язково пронумеровані, а сам документ прошитий міцною ниткою та скріплений печаткою.
6. Журнал авторського нагляду. У цьому журналі ведеться облік контролю за належним виконанням складних проектних рішень, спостереження за використанням нестандартних проектних матеріалів та відхилень від проекту. Усі будівельні роботи, що підлягають контролю, вносить до журналу головний інженер проекту або інша відповідальна особа, яка згідно з наказом проектної організації призначена відповідальною за дотримання авторського нагляду. У журналі обов'язково наявність підписів: представника групи авторського нагляду, замовника та підрядника. На титульному листі вказується найменування проекту, адреса, замовник, проектна організація, а також дата початку та закінчення ведення журналу. Журнал завжди повинен знаходитись на об'єкті будівництва. Особлива увага приділяється фіксації даних про монтаж несучих конструкцій (залізобетонних чи металевих). За цими даними має здійснюватися пильний контроль, так як ці роботи відповідають за міцність та стійкість конструкції, а отже і зобов'язані відповідати встановленим ДБН.
7. У цьому пункті ми об'єднали відразу кілька позицій, які потрібно також надати під час перевірки. Це договір з проектною організацією на виготовлення проекту, договір із представником технічного нагляду та договір з будівельною організацією.
Юридичні аспекти
Тут ми звернемо Вашу увагу всього на два нюанси, але зустрічаються вони і застосовні у 80% випадках.
Перше: для того, щоб ДАБІ прийшов з офіційною перевіркою потрібна підстава, а саме реєстрація початку будівництва будь то «Повідомлення про початок будівництва СС1», чи «Дозвіл на виконання будівельних робіт СС2». Іншими словами, якщо інформація щодо об'єкта будівництва відсутня в єдиному електронному реєстрі документів, що дають право на початок будівельних робіт, ДАБІ не має достатніх підстав для початку перевірки.
Друге: згідно з п. 9 про «Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю» державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється у присутності суб'єктів містобудування або їх представників, які будують або збудували об'єкт будівництва. Цей пункт слід розуміти таким чином, що у випадку коли на об'єкті (квартирі, житловому будинку) відсутній власник, припис про усунення правопорушення інспектор ДАБІ видати не може. Звичайно, якщо візуальний доступ до будівництва відкритий (наприклад, при будівництві будинку), то інспектор може зафіксувати факт припустимого правопорушення за допомогою фото, аудіо- та відеотехніки. Далі скласти лист власнику домоволодіння з вимогою прибути до архітектурно-будівельної інспекції. У разі неявки Інспекція надсилає листа до органів Національної поліції для встановлення особи суб'єкта будівництва. Однак, як свідчить практика, поліція досить рідко реагує на такі звернення.
Тим не менш, незважаючи на деякі юридичні «лазівки», які лише тимчасово можуть допомогти уникнути притягнення до відповідальності, настійно рекомендуємо Вам все ж таки отримувати дозвільні документи, і будуватися за законом. На сьогоднішній день це не так проблематично зробити, як може здатися. На нашому сайті ми намагаємося максимально детально поділитися інформацією про те, як покроково та головне правильно оформити всі документи.
Узаконення будинку та самовільних споруд