Наши услуги

Новости
                все новости

Полезные номера

Полезные ССЫЛКИ

 

Як узаконити перепланування квартири у Харкові 2023 році

24.11.2023           Як узаконити перепланування квартири у Харкові

Реконструкція / перепланування квартир:

- з приєднанням житлової кімнати;

- з вирізом прорізу в несучій стіні та встановленням металевої рами;

- з влаштуванням на її площі 2-х і більше однокімнатних квартир;

- у панельному будинку;

- під магазин, під торгове чи офісне приміщення, під оздоровчо-розважальний комплекс тощо.

Увага! Відповідно до постанови КМУ від 28.12.2016 № 1024 "Про внесення змін до Правил користування приміщеннями житлових будинків та гуртожитків" норму про необхідність отримання дозволу на перепланування квартири від органу місцевого самоврядування скасовано. Однак переобладнання свого житла без дозвільних документів можливе лише за умови невтручання у несучі конструкції та інженерні системи будинку, а також у тому випадку, якщо житлова чи загальна площа квартири після перепланування не змінюється.

З чого ж розпочати перепланування або реконструкцію квартири? Інтернет просто рясніє великою кількістю інформації на цю тему, але деяка з них застаріла, деяка не повною мірою розкриває суть питання. Ми ж у цій статті спробуємо покроково розписати ті дії та порядок цін, які допоможуть отримати всі необхідні документи для перепланування квартири у 2023 році. Тож поїхали!

1. Проект = 7.000 – 10.000 грн. (ціна, як правило, залежить від складності та обсягу розрахунків). Маючи на увазі уявлення у тому, як виглядатиме Ваша квартира після перепланування необхідно зафіксувати це на папері, тобто зробити проект. Проект можна замовити у будь-якій організації, яка має: 1) державну ліцензію видану Міністерством регіонального розвитку та будівництва України; 2) кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт, пов'язаних із створенням об'єкта архітектури. Список таких організацій в інтернеті досить великий, отже, Вам залишиться лише вибрати ту, яка буде відповідати Вашому бюджету. Тим не менш, слід враховувати і такий фактор, як репутація та досвід роботи такої фірми. Документи для проекту: паспорти, ІПН всіх власників; технічний паспорт на квартиру; правовстановлюючий документ (купівля-продаж; договір дарування; рішення суду; свідоцтво про приватизацію; свідоцтво про вступ у спадок тощо). У разі, якщо, Ви співпрацюєте з дизайнером, це буде додатковим плюсом, тому що ескіз намірів перепланування квартири буде вже оформлено і Вам не треба буде втрачати час на пояснення та зустрічі з інженером проекту. Термін виконання робочого проекту від 10 робочих днів до місяця (залежно від складності проектних рішень та завантаженості самої проектної організації).

Увага! З 31 серпня 2021 р. проектна документація обов’язково має бути внесена та зареєстрована в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва. Без внесення проекту до такої Системи та отримання спеціального номеру Ви не зможете отримати дозвіл на будівництво.

1.1. Якщо Ви збираєтеся робити проріз у несучій стіні із встановленням металевої рами, то Вам, на додаток до проекту, ще потрібен технічний висновок про стан будівельних конструкцій. Такий висновок також можна замовити у будь-якій проектній організації. Вартість технічного висновку = 2000–4000 грн. (більш детально про оформлення технічного звіту читайте тут).

2. Авторський нагляд = 2000–2500 грн. Авторський нагляд – це нагляд проектної організації за дотриманням у процесі перепланування квартири архітектурно-планувальних вимог, зазначених у проектній документації. Більшість проектних організацій включають авторський нагляд у вартість проекту, що вони розробляють. Документи, які має видати фірма з авторського нагляду: 1) договір на здійснення авторського нагляду; 2) наказ про призначення головного архітектора проекту та відповідального за здійснення авторського нагляду; 3) копія кваліфікаційного сертифікату архітектора, завірена проектною організацією.

3. Технічний нагляд = 2000–4000 грн. Технічний нагляд - це комплекс експертно-перевірочних заходів з метою забезпечення точного дотримання вартості, термінів, обсягів, якості робіт, що виконуються, та будівельних матеріалів. Такий вид нагляду не надається проектною організацією та замовник, як правило, повинен шукати виконавця такої послуги самостійно. Знову ж таки в інтернеті достатня кількість інженерів, які надають такі послуги. Документи, які має видати виконавець з технагляду: 1) копія кваліфікаційного сертифіката інженера технічного нагляду; 2) договір на здійснення технагляду; 3) наказ про призначення відповідального за здійснення технічного нагляду.

4. Повідомлення про початок виконання будівельних робіт = безкоштовно. Форму повідомлення можна завантажити на офіційному сайті Верховної Ради (постанова КАБІНЕТА МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 13 квітня 2011 р. № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт»). Заповнити повідомлення доведеться самостійно. Однак це порівняно не важко зробити, тому що всі необхідні документи, дані яких потрібно вписати в повідомлення, у Вас будуть на руках (приклад заповнення Повідомлення зразка 2023 року див. тут). Заповнене Повідомлення подаєте у 1-му примірнику до «Єдиного дозвільного центру» за адресою: м. Харків, Гімназійна Набережна, 26, тел. (057) 725-03-33 або до будь-якого іншого відділення по Вашому району (при собі обов'язково мати паспорт). Також є можливість заповнити та подати Повідомлення в ДАБІ в електронному вигляді взагалі не виходячи з дому. Це можна зробити на офіційному сайті ДАБІ за наявності ел.цифрового підпису/ключа. Якщо у ДАБІ не буде зауважень, то через 5 робочих днів, Ви побачите на їхньому офіційному сайті у розділі "Реєстр дозвільних документів" Ваше зареєстроване повідомлення. Цей документ і буде законною підставою для початку робіт.

       4.1. Після отримання декларації на протязі 7-ми календарних днів обов'язково треба повідомити органи місцевого самоврядування та державні органи у сфері пожежної та техногенної безпеки про початок робіт. Зразок повідомлення.

5. Технічний паспорт = 1500–2000 грн. Після того як перепланування/реконструкція квартири зроблено Вам необхідно звернутися до БТІ та замовити новий тех.паспорт вже з існуючими змінами. Для цього Вам знадобляться такі документи: 1) старий тех.паспорт 2) правовстановлюючий документ 3) паспорт, ІПН 4) проект (копія) 5) повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Технічний паспорт краще замовляти у офіційному міському БТІ (КП «Харківське бюро технічної інвентаризації» - Павлівська площа, 4, пов. 3, т. 725-21-08), т.к. у цьому випадку Повідомлення на початок робіт та Декларація на введення в експлуатацію підшиваються у справу по Вашій квартирі та у разі будь-яких нотаріальних дій у майбутньому (дарування, спадщина, купівля – продаж, застава тощо) інформаційні довідки/справки видаватимуться вже з наявними законними змінами. Час прийому документів щодня з 9:00 до 17:00 (у п'ятницю – до 16:00) без перерви. Як правило, термін виготовлення техпаспорту займає 20 днів. У новому техпаспорті Ви можете побачити напис «Об'єкт необхідно здати до експлуатації». Однак це не повинно Вас лякати, оскільки наступним етапом, якраз і буде отримання декларації щодо готовності об'єкта до експлуатації.

6. Декларація про готовність об'єкта до експлуатації = безкоштовно. Форма декларації (постанова КМУ від 13 квітня 2011 р. N 461 "Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів"). Заповнюєте декларацію теж самостійно з урахуванням існуючих змін, зазначених у новому тех.паспорті (приклад заповнення Декларації зразка 2023 року див. тут). Заповнену декларацію також подаєте в 1-му примірнику до «Єдиного дозвільного центру». Через 10 робочих днів Ви зможете забрати зареєстровану декларацію. Копію обов'язково надайте у БТІ. Які ще потрібні документи, якщо ДАБІ призначив перевірку Вашого об'єкту, читайте тут.

6.1. Після отримання декларації на протязі 7 календарних днів необхідно обов'язково повідомити органи місцевого самоврядування та державні органи у сфері пожежної та техногенної безпеки про готовність об'єкта до експлуатації. Зразок повідомлення.

7. Реєстрація = 270 грн. Фінальний етап реконструкції/перепланування квартири це отримання нового свідоцтва про право власності, або внесення змін до вже наявного та реєстрація його у «Департаменті реєстрації речових прав на нерухоме майно» за адресою Павлівська площа, 4, пов. 2 (особливо така реєстрація актуальна, якщо після перепланування збільшилась /зменшилась загальна чи житлова площа квартири). Для цього Вам знадобляться такі документи: 1) паспорти, ІПН всіх власників 2) тех.паспорт (старий та новий) 3) повідомлення про початок виконання будівельних робіт 4) декларація про готовність об'єкта до експлуатації 5) правовстановлюючий документ 5) квитанції про оплату державного мита у розмірі 270 грн. 6) заяву у м. Харкові заповнює сам реєстратор. Термін розгляду заявки – 5 календарних днів.

Все!

 

Про порядок присвоєння адреси у разі реконструкції квартири з влаштуванням на її площі кількох квартир читайте тут.

Можливе узгодження перепланувань у БТІ (без отримання дозволу в ДАБІ) за умови, що перепланування не порушує будівельних норм.

Вартість отримання дозвільних документів для перепланування квартири, з подальшим узаконенням, включаючи наші послуги, становить 19.000 грн. "під ключ". Оплата проводиться частинами за фактом виконаних робіт. Від Вас потрібно тільки приїхати до нас в офіс для укладання договору та оформлення довіреності у нотаріуса на представлення Ваших інтересів в органах ДАБІ та Управлінні архітектури.

У суму входить отримання таких документів як:

- проект;

- авторський нагляд;

- технічний нагляд;

- повідомлення на початок робіт;

- новий технічний паспорт (виготовлений у КП „Харківське бюро технічної інвентаризації”);

- декларація про введення в експлуатацію;

- реєстрація нової площі квартири (за необхідністю) в електронному реєстрі нерухомого майна.

 

Наші контакти:

Ми знаходимося за адресою: м. Харків, пл. Конституції 1, Палац праці, 7-й під., офіс 72-02, метро "майдан Конституції" (колишня "Радянська").

Телефони: 750-69-32

                   (097)-797-87-84

                   (095) 344 50 23

E-mail: pravda.ua08@ukr.net

Skype: sveta16091

Ви можете задати будь-які питання, що Вас цікавлять, стосовно наших послуг, роботи сайту або співробітництва, використовуючи форму зв'язку