Наши услуги

Новости
                все новости

Полезные номера

Полезные ССЫЛКИ

 

Як узаконити самобуд у 2024 році? - Повна покрокова інструкція.

03.08.2024       Як узаконити самобуд у 2024 році? - Повна покрокова інструкція.

Узаконити самобуд можливо двома способами. Вибір варіанта узаконення залежить від того, чи знаходиться земля у Вашій власності (тобто приватизована або придбана за договором купівлі-продажу, договором дарування), від наявності або відсутності держ.акту, від року побудови самого будинку або прибудови (у період з 05 серпня 1992 року до 09 квітня 2015 року), а також від площі самобуду (до 300 м.кв.).

Варіант перший (найпростіший) за наявності землі у власності.

Відповідно до НАКАЗУ від 03.07.2018 № 158 Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 серпня 2018 р. за № 976/32428 (зі змінами) охочі узаконити самобуд повинні здійснити такі кроки:

1. Замовити у КП БТІ (м. Харків, Павлівська площа, 4, 1-й поверх) технічний паспорт. Рік побудови житлового будинку або господарської споруди у тех.паспорті має бути зазначений у період з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року. Зазвичай технік ставить дату спорудження зі слів замовника. Якщо ж будинок перебуває на території садового товариства, то довідку для БТІ про рік побудови видає голова такого товариства (як правило, готові бланки для таких довідок, знаходяться у бухгалтера сад.товариства). Якщо Ви замовляєте тех.паспорт у експерта, який здійснює самостійну діяльніть, обов'язково перевіряйте правильність проставляння відмітки про "Проведення технічного обстеження" - ця відмітка повинна знаходитись на схематичному плані. Вартість технічного паспорта, залежно від розміру будинку, може становити від 2500 до 4000 грн. Середній термін виготовлення зазвичай 10 днів.

- проте, якщо Ви придбали землю за договором купівлі - продажі, приватизували, вступили у спадок, тощо з незаконним самобудом після 2015 року, то в цьому випадку БТІ вже не проставить у графі "рік побудови" потрібну Вам дату, і узаконювати доведеться іншим способом (читайте тут).

2. Замовити у проектній організації «Звіт про проведення технічного обстеження будівельних конструкцій та інженерних мереж об'єкта» (більш детальніше про технічне обстеження читайте тут). Для цього експерт, який має кваліфікаційний сертифікат, повинен виїхати на місце знаходження нерухомості та зробити відповідні виміри. Підсумком цих вимірів, буде звіт про можливу подальшу безпечну експлуатацію будівель. За результатом Звіту, технік БТІ проставляє в техпаспорті в розділі "схема розташування будівель та споруд", відповідну позначку. Перевіряйте обов'язкове внесення Звіту до Реєстру будівельної діяльності, так як Звіт вважається створеним з моменту затвердження експертом, який накладає електроний підпис (цей підпис базується на кваліфікаційному сертифікаті). Вартість такого Звіту в залежності від організації може змінюватись від 2500 до 4000 грн. Термін виготовлення – від 5 до 10 днів.

3. Для того, щоб узаконити самобуд третім кроком буде заповнення декларації про готовність об'єкта до експлуатації з урахуванням даних, зазначених у тех.паспорті та в тех.звіті. Приклад заповнення Декларації за будівельною амністією. Потім ці 3 документи (тех.паспорт, звіт, Декларація) включаючи паспорт, ІПН власника та нотаріально засвідчений держ.акт або інший документ про право власності на землю подається на розгляд до ДАБК через ЦНАП (Дозвільний центр) за адресою: м. Харків, Гімназійна набережна, 26. Якщо зауважень Щодо заповнення декларації немає, то через 10 робочих днів зареєстрована декларація з'явиться на офіційному сайті ДАБІ.

4. Наступним кроком є повідомлення органів місцевого самоврядування та МНС про те, що об'єкт згідно з декларацією введений в експлуатацію. Для цього необхідно написати відповідні повідомлення та надіслати їх поштою або особисто розвести по цих інстанціях. Зразок повідомлення. Наразі ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності" цю норму скасовано і інформацію про функціонування нового об'єкту, який введено в експлуатацію, відповідні органи отримують з Реєстру будівельної діяльності.

5. Потім необхідно присвоїти адресу. Адреса надається рішенням органу місцевого самоврядування. Для цього необхідно написати заяву про присвоєння адреси на ім'я міського голови – здати до канцелярії (копію другого примірника з позначкою про отримання залишаєте собі). Далі звернутися до відділу адресації (Департамент містобудування, архітектури та генерального плану за адресою: м. Харків, ст.м. «Площа Конституції», вул. Квітки-Основ'яненка, 7, 8 поверх, тел. 760-72-81) з такими документами: - відповідь з БТІ про вільну адресу (зазвичай це адреса Вашої земельної ділянки), як правило, з виїздом техніка на об'єкт; - витяг з Державного реєстру обтяжень майна; - завірений нотаріально правовстановлюючий документ; - технічний паспорт; - паспорт, ІПН; - декларація про введення в експлуатацію. Потім Відділ адресації передає ці документи головному архітектору Вашого району – він має підготувати свої пропозиції щодо нової адреси. Далі готується проект рішення, який має підписати Харківський міський голова та ще 8 державних службовців. Якщо зауважень немає, чекаєте на рішення виконкому про присвоєння адреси.

6. Шостим та фінальним кроком у наших методичних рекомендаціях як узаконити самобуд є реєстрація. Для цього Вам необхідно звернутися з такими документами (- копія та оригінал тех.паспорта; - копія та оригінал права власності на землю; - копія та оригінал декларації з ДАБКу; - копія паспорта та ІПН власника/ів; - квитанції про оплату держ.мита 220 грн.; - рішення держ.ради (пос.ради) про присвоєння адреси; -заява на реєстрацію) за адресою (Департамент реєстрації речових прав на нерухоме майно, м. Харків, Павлівська площа, 4, 2-й поверх). Через 5 днів Ви отримаєте на руки свідоцтво про право власності (станом на 2024 рік правом власності є "Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно"). Якщо документ про право власності видано до 2013 року, його необхідно буде спочатку зареєструвати в новому електронному реєстрі нерухомості. Для цього держреєстратор сам надсилає запит до архіву КП «ХБТІ». У свою чергу, КП «ХБТІ» підтверджує наявність державної реєстрації та видає довідку про те, на підставі яких саме документів проведена ця реєстрація. Дана процедура, як правило, впливає лише на строки, а не на результат (додатково термін розгляду заявки збільшується на 5 днів). Сам запит від держ.реєстратора до БТІ є безкоштовним. Платним (до 1000грн.) він буде лише у тому випадку, якщо Ви здійснюєте реєстрацію через нотаріуса (у цьому випадку запит до БТІ надсилає сам нотаріус).

Як узаконити самострою та самовільні споруди, не маючи державного акта на землю (тобто якщо земля знаходиться в користуванні), читайте тут.

 

Наші послуги з узаконення нерухомості:

1. Отримання дозвільної документації (узгоджень) на житлові та нежитлові приміщення;

2. Отримання свідоцтва на право власності та отримання інших правовстановлюючих документів на всі види об'єктів нерухомості;

3. Узаконення перепланованих об'єктів, до яких входять, узаконення перепланувань як житлового, так і не житлового фонду;

4. Отримання довідки-характеристики та отримання технічного паспорта на об'єкти нерухомості, реєстрація правовстановлюючих документів, у тому числі й рішень судів;

5. Введення об'єктів завершеного будівництва в експлуатацію;

6. Юридичний супровід у БТІ, виконкомі, ДАБК та інших організаціях;

7. Проведення експертизи та підготовка технічного висновку (техвисновку);

8. Складання локального кошторису на будівельні роботи для укладання договору пайової участі в розвитку інфраструктури міста.

Вартість наших послуг – від 5000 грн. до 8000 грн. залежно від обсягу та складності робіт.

 

Наші контакти:

Ми знаходимося за адресою: м. Харків, пл. Конституції 1, Палац праці, 7-й під., офіс 72-02 (метро Майдан Конституції (колишня м. Радянська).

Телефони: 750-69-32

                   (097)-797-87-84

                   (095) 344 50 23

E-mail: pravda.ua08@ukr.net

Skype: sveta16091