Наши услуги

Новости
                все новости

Полезные номера

Полезные ССЫЛКИ

 

Як узаконити самобуд без документів на землю

25.05.2024                  Як узаконити самобуд без документів на землю

У цій статті ми розглянемо другий спосіб узаконення самобуду без права власності на землю через ДАБІ. Цей спосіб актуальний для тих, чия земля перебуває не у власності, а у користуванні (тобто не приватизована і не має держакта чи іншого правовстановлюючого документа), або право власності отримано після 2015 року. Цей шлях досить довгостроковий і витратний, проте єдино правильний і законний, пройшовши який Ви твердо будете впевнені, що Ваше свідоцтво про право власності ніхто не оскаржить у суді. Більше того, узаконення такого роду проходить через приватизацію землі, отже, якщо надалі ви вирішите щось ще будувати на ділянці, то Вам не доведеться проходити цю процедуру повторно. Звичайно, завжди є варіант узаконення самовільних будівель через суд (за вартістю цей варіант буде аналогічний узаконенню через ДАБІ, проте набагато швидше за часом), але зараз цей спосіб все рідше і рідше використовується, оскільки прокуратура оскарджує подібні рішення як незаконні, посилаючись на те, що суд не повинен підміняти державні органи (ДАБІ, архітектура), які зобов'язані видавати дозволи на будівництво та погоджувати забудови ("Про практику застосування судами законодавства під час розгляду цивільних справ про захист права власності та інших речових прав" від 28.01.2013 №24 -150/0/4-13). Також буде вкрай складно зареєструвати рішення суду в реєстраційній службі, оскільки Вам буде відмовлено з мотивуванням про необхідність надати документ про введення в експлуатацію, якого за умови узаконення через суд у вас немає і не може бути.

Отже, розглядаємо узаконення самобуду без землі з її приватизацією. Розділимо узаконення на три етапи: 1) Отримуємо рішення сесії Харківської міської ради про «збереження об'єктів самочинного будівництва та розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для експлуатації, обслуговування об'єктів»; 2) Приватизація земельної ділянки; 3) Узаконення самобуду через ДАБІ та реєстрація права власності.

Етап №1. Збереження самовільного будівництва

Для того, щоб отримати рішення сесії про збереження самовільно збудованого об'єкту, Вам необхідно звернутись до архітектора Вашого району (Департамент містобудування, архітектури та земельних відносин за адресою м. Харків, ст.м. «Площа Конституції», вул. Квітки-Основ'яненка, 7; телефон: 760-73-63; прийом громадян: - вівторок з 14:00 до 17:00, четвер з 10:00 до 13:00) та надати всі наявні документи, як правило, це технічний паспорт та документ про право власності. Архітектор у свою чергу надасть список дозволів, які Ви повинні отримати, щоб Ваш об'єкт будівництва був представлений на сесії міської ради. Зараз ми розповімо про кожен із пунктів цього списку.

1. Технічний висновок. Технічне обстеження будівель та споруд - це визначення придатності до подальшої експлуатації, висновки та рекомендацій щодо усунення виявлених дефектів. Внаслідок чого замовник отримує на руки технічний висновок або технічний паспорт будівлі. Для того, щоб Ви могли рухатися далі, підсумок такого висновку має бути приблизно наступним: "Під час технічного обстеження на предмет визначення можливості надійної та безпечної експлуатації об'єкта, були оглянуті його основні несучі та огороджувальні конструкції, та встановлено їх готовність до експлуатації". Замовити його можна практично у будь-якій спеціалізованій проектній організації.

Документи копії: Паспорт(и) + ІПН усіх власників, тех. паспорт, правовстановлюючі документ(и).

Ціна: 2000–3000 грн. Термін: 7-10 днів

2. Державна архітектурно – будівельна інспекція (далі ДАБІ). Необхідно отримати інформаційний лист щодо об'єкта будівництва від інспекції ДАБІ, пройти перевірку (пишеться відповідна заява на ім'я начальника) та сплатити штраф. Цей штраф виписується безпосередньо та виключно для «Комісії з самобудов» і накладається він так:

- спочатку складається Протокол про адміністративне правопорушення за самовільне будівництво без документа, що надає право на виконання будівельних робіт (у цьому протоколі зазначено, що розгляд справи про адміністративне порушенні призначено на певну дату, час та місце);

- одночасно з протоколом інспектор ДАБІ виписує Припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності (у цьому документі зазначено до якого числа необхідно усунути порушення);

- у зв'язку з тим, що усунути порушення у Вас не вийде, оскільки будинок або іншу будівлю вже збудовано та зносити її Ви не збираєтесь, інспектор у зазначену в Протоколі дату виписує Постанову про визнання особи винною у скоєнні правопорушення у сфері містобудівної діяльності та виписує штраф, який необхідно сплатити протягом 15 днів. При несплаті, ухвала направляється до виконавчої служби, і суму штрафу буде стягнуто у примусовому порядку.

Ціна: уточнюється. Термін: 10 днів.

3. Завірити всі правовстановлюючі документи нотаріально.

4. СЕС (вул. Гольдбергівська, буд. 104). Час роботи: ПН-ЧТ з 9.00 до 11.00 та з 14.00 до 16.00. У цьому будинку знаходяться два підприємства: СЕС та Санепідемсервіс. У кабінеті №11 (Відділення санітарно-епідеміологічної експертизи) необхідно написати заяву від усіх власників на перевірку самовільно збудованого об'єкта. На руки видаються два договори (експертиза на воду + відповідність санітарним нормам), а також два акти прийому-передачі. Лікар СЕС виїжджає на об'єкт, щоб візуально ознайомитись із самобудом, на предмет порушення чи не порушення  санітарних норм. Після цього СЕС дає підсумковий висновок ґрунтуючись на даних з лабораторії Санепідемсервісу.

Документи копії: тех.висновок, паспорт, ІПН, правовстановлюючий документ, проект на воду (за наявності).

Ціна: 1500 грн. – це вартість лабораторних досліджень.

Якщо на території будинку чи домоволодіння є вигрібна яма, то у 90% випадків СЕС вимагатиме паспорт на таку яму. Одна з організацій, яка робить такі паспорти, знаходиться за адресою: вул. Конторська, буд. 90, 3-й поверх. Заміри та погодження паспорта (у СЕС та у ВОДОКАНАЛІ) відбувається протягом 6 тижнів. Вартість 1250 грн. Також Вам необхідно буде отримати технічні умови у КП «Харківводоканал» (вул. Гімназійна набережна, буд. 90, кім. 201, тел. 739-97-91, прийом: пн. 9.30-13.00, чт. 14.00-17.30) на проведення каналізації або вигрібної ями у приватному секторі. Крім всіх основних документів буде потрібна також згода власників, завірена головою вуличного комітету.

5. Виконавча зйомка об'єкта (її також можна замовити практично у будь-якій спеціалізованій проектній організації). Виконавча зйомка проводиться в обов'язковому порядку після будівництва або реконструкції будівель та споруд із підключенням до комунікацій або їх оновленням, а також після будівництва лінійних споруд (вода, газ, тепло, каналізація, зв'язок, кабель високої напруги) з обов'язковою реєстрацією в органах архітектури . Виконавча зйомка необхідна для перевірки точності винесення інженерно-геодезичного проекту в натуру та встановлення всіх відхилень від проекту.

Документи копії: паспорт(и) + ІПН, тех. паспорт, документ(и) на право власності, договори з комунальними службами (АТ «Харківміськгаз»; мережами зв'язку; КП «ХТС», КП «Харківводоканалом», АТ «Харківобленерго»).

Ціна: 3000-5000 грн. Термін: 1-2 місяці (залежно кількості погоджень).

6. МНС (адресу див. відповідно до району, в якому знаходиться самобуд). Прийом: Вт., Пт. з 15.00–17.00. Документи та заяву (на ім'я начальника з проханням дати висновок про можливість збереження та подальшої експлуатації самобуду) у 2-х примірниках від усіх власників необхідно здати до канцелярії (другий примірник із позначкою про отримання забрати собі). Далі цю заяву розпишуть на певного інспектора, який і здійснюватиме перевірку. У разі значних відхилень від протипожежних норм потрібне оформлення страховки.

Документи копії: тех. висновок (до нього повинен входити тех. паспорт), паспорти, ІПН, документи, що встановлюють право власності.

7. Державна інспекція сільського господарства в Харківській області (адреса: ДЕРЖПРОМ, пл. Свободи 5, під.1, поверх 7, індекс 61022). Вам необхідно звернутися до управління з контролю за використанням та охороною земель (тел. 717-84-86 канцелярія). Інспектор має виїхати на об'єкт та скласти «АКТ перевірки дотримання вимог земельного законодавства». Як правило, якщо об'єкт не виходить за межі відведеної у користування земельної ділянки, то адміністративний штраф не стягується.

Документи копії: 1. тех.паспорт 2. ІПН, паспорти 3. правовстановлюючі документи 4. заява від співвласників про те, що вони не заперечують проти самовільно побудованих об'єктів(а) 5. заяву від усіх власників з проханням здійснити перевірку на предмет порушення земельного законодавства.

Ціна: ---- Термін: від 2-х тижнів до 1-го місяця.

8. Заява на ім'я міського голови щодо узаконення об'єкта.

9. Згода співвласників (у разі домоволодіння) засвідчена нотаріально.

10. Паспорт фасаду (архітектурні рішення) та план благоустрою території. Такий паспорт можна замовити у спеціалізованій проектній організації. У такому паспорті зазвичай вказується: візуалізація та фотофіксація об'єкта, таблиця обробки фасадів, відомості про споруди.

Ціна: 2000-3000 грн. Термін: 5-7 днів.

11. Усі документи, перераховані вище, подаються на засідання постійно діючої комісії, яка займається питаннями узаконення самобудів без документів на землю (вул. Квітки-Основ'яненка, 7, Департамент містобудування та архітектури). За умови позитивного рішення Ви отримаєте витяг з протоколу, в якому комісія дозволяє зберегти самовільно побудований об'єкт(и) та рекомендує управлінню містобудування та архітектури підготувати документи для внесення на розгляд міської ради. Управління архітектури готує графічні матеріали з визначенням місця розташування та розміру земельної ділянки. Після цього пишеться заява на розробку проекту відведення та надалі Харківська міська рада виносить рішення «Про надання дозволу на збереження об'єктів самочинного будівництва та на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для експлуатації, обслуговування об'єктів». Для того, щоб забрати рішення сесії міськради, Вам необхідно звернутися до протокольної частини за адресою: Сумська, 64 центральний вхід, 4-й поверх, кім. 157, попередньо зателефонувавши за номером 760-74-14 та назвати додаток та № самого рішення (ці дані публікуються на офіційному сайті ХМР).

Документ: 1. Паспорт

Ціна: ----- Термін: 2 тижні - 1 місяць

Після дозволу на розробку проекту землевідведення починається крок № 2, а саме приватизація землі, про етапи якої Ви можете прочитати тут.

 

Наши контакты:

Мы находимся по адресу: г. Харьков, пл. Конституции 1, Дворец труда, 7-й под.,  офис 72-02 (метро Советская).

Телефоны:  750-69-32

                    (097)-797-87-84

                    (095)-344-50-23

E-mail:   pravda.ua08@ukr.net

Skype:    sveta16091

Вы можете задать любые интересующие Вас вопросы, касающиеся наших услуг, работы сайта или сотрудничества, используя   форму связи